Å lage design som styrker din merkevare

 

På samme måte som mye ukvalifisert personell selger "PT-timer" på treningssenteret, tilbyr mange "grafisk design" – men uten å ane hva det egentlig dreier seg om. Logo, grafiske elementer, fargepalett, fontvalg, fotografisk stil – ja alt som hører til i et identitetsdesign, har som mål å styrke firmaets posisjon i markedet. Når vi kjenner kompetansen, historien, produktene og visjonene, og vi vet hvem kundene er, kan vi bidra til å utvikle en helhetlig visuell profil som styrker og vitaliserer din merkevare.

 

Å finne frem til differensiatoren

Hva skiller to tilsynelatende like produkter? Eller bedrifter? Hvis svaret er lite eller ingenting, er det tilfeldighetene som bestemmer hva vi velger. Derfor arbeider vi alltid for å finne frem til det vi kaller for "differensiatoren": Smaken, fargen, beliggenheten, organisasjonsformen, servicen – egenskapen som skiller produktet eller bedriften fra de andre. For det er alltid en forskjell, selv om den ikke er så tydelig ved første øyekast. En strategisk forankret visuell identitet bidrar til å synliggjøre forskjellen!

En visuell identitet som samler

Det er utrolig hvor mye enklere det er å jobbe videre – både for oss og ikke minst bedriften, når vi har en knagg, eller en identitet, å gå videre med. Mange brikker faller på plass med en forståelig design, og bedriften blir enklere å forholde seg til. Ikke bare for kundene – gamle som potensielle, men også for de ansatte. En klar og tydelig profil er enkel å samle seg rundt, noe som igjen bidrar til at alle drar i samme retning. Og – den er viktig for potensielle og nye medarbeidere. Det er enklere å velge en bedrift som er avklart på hva den står for.